La Jornada de Creació i Reestructuració d’Empreses reuneix experiències d’exalumnes del Màster MBA UVic-UCC

with No hi ha comentaris

Tres experiències d’exalumnes del Màster MBA del campus Granollers de la UVic-UCC van ser l’eix central de la Jornada de Creació i Reestrucutruració d’Empreses que es va fer dissabte 20 de març. Els ponents van ser Sergi López, director executiu d’Agora; Orlando Pérez, fundador de Ictiva.com i CEO de Wellwo; i Jaume Alemany, director executiu d’Etalentum, presentats pel Dr. Cèsar Duch, coordinador del Màster MBA.

López va explicar l’evolució de l’empresa familiar Àgora, ubicada en un edifici de 1.500 m2 a Granollers i dedicada a activitats de gestoria, assessoria i consultoria. Nascuda el 1987 i actualment amb més de 50 treballadors, ofereix assessorament fiscal i laboral, servei jurídic, recursos humans, assegurances, inversions i gestió de patrimonis, consultoria estratègica i internacional, gestoria administrativa, protocol familiar, marques i protecció de dades.

Àgora destaca, segons López, per les seves incorporacions de nous serveis com ara Plans d’Igualtat, selecció de Recursos Humans i la seva participació en empreses com Connect, dedicada al treball temporal, o Kathara, empresa digital amb serveis de SEO, social media, inboud marketing, branding i estratègia digital. Àgora, a més a més, és una empresa que aposta per la ciutat i col·labora amb diverses entitats i institucions com són el Teatre Auditori, el BMB, la Mitja Marató, el Gremi d’Hostaleria, la Festa Major, l’Hospital General de Granollers i el Centre Cultural, entre altres.

Al seu torn, Pérez va explicar la seva primera experiència de creació de l’empresa BKF, dedicada a serveis d’intermediació financera que va arribar a facturar 17 milions d’euros amb oficines d’àmbit nacional i amb fortes inversions publicitàries en televisió i ràdio. La seva segona experiència es va enfocar a Ictiva, un gimnàs online amb més de 4.000 subscriptors, i a la creació de la plataforma de salut i benestar laboral Wellwo, la qual promou tips de només 1 minut de durada mitjançant vídeo-consells amb la finalitat de mantenir sans i motivats els treballadors de les empreses.

La tercera experiència va ser la que va presentar Jaume Alemany, director executiu d’Etalentum. Etalentum Group, empresa fundada el 2013 per a la prestació de serveis de selecció de personal, en menys de vuit anys d’història ha aconseguit posicionar-se com un dels referents a Espanya en selecció de personal, amb una de les bases de dades de professionals, degudament valorats, més gran del país. Etalentum està especialitzada en headhunting per a l’àmbit comercial, financer i IT, i compta amb una divisió internacional per donar suport a tots els seus clients.

En la seva exposició Alemany va explicar com va néixer la seva empresa de headhunting, Etalentum Selecció, a partir de la feina final de Màster en Direcció Estratègica i Emprenedoria per a Petites i Mitjanes Empreses de la UVic-UCC que va fer amb el seu actual soci i director general d’Etalentum, David Boixader. Segons Alemany, “un dels nostres valors és la confidencialitat, molt important en el món de la selecció de personal”.