Jornada d’Atenció a les Ferides 2024. Aprenent, innovant i compartint. 

20è aniversari de la unitat clínica de ferides

 7 Juny de 2023

El Comitè Científic de la VIII Jornada d’Atenció a les Ferides 2024 estableix les següents bases per a la presentació de comunicacions científiques.

Condicions generals
  1. El període d’enviament dels abstracts és del del 15 de març al 26 d’abril del 2024
  2. Les comunicacions podran ser de treballs realitzats individualment o en grup.
  3. S’acceptaran treballs realitzats per professionals assistencials, investigadors de recerca bàsica i alumnes de l’àmbit de ciències de la salut que s’hagin realitzat prèviament per motius professionals, acadèmics o expressament per poder ser presentats a la jornada.
  4. Només s’acceptaran els abstracts que estiguin escrits en català.
  5. Els treballs podran ser de dos tipus: a) exposició d’un cas clínic o b) treballs originals de recerca.
  6. L’autor/s ha/n de notificar específicament si tenen o no qualsevol conflicte d’interès.
  7. Les comunicacions acceptades únicament es podran exposar si com a mínim, un dels signants figura inscrit a la jornada de ferides 15 dies abans de l’inici de la mateixa. La no inscripció de cap dels autors a la jornada comportarà l’eliminació automàtica de l’abstract.
  8. Els treballs presentats podran ser sobre:
      1. Temàtica lliure: de qualsevol temàtica relacionada amb l’atenció a les ferides.
  9. Els abstracts acceptats seran publicats en un llibret que serà accessible des de la web de la jornada. Enviant l’abstract els autors autoritzen als organitzadors de la jornada a què l’abstract sigui publicat.
  10. El fet d’enviar un abstract pressuposa l’acceptació d’aquestes bases.
  11. L’incompliment d’alguna de les normes podrà ser motiu de no acceptació del treball, i ja no s’enviarà al Comitè Científic per a la seva valoració.
Continguts del teu abstract (resum de la comunicació)
  • Haurà de ser redactat en llenguatge clar i tenir un nombre màxim de 450 paraules (el títol, el llistat d’autors, afiliacions i bibliografia no inclosos en el comptatge).
  • Els Treballs Originals de Recerca hauran de tenir la següent estructura d’apartats:
    • Introducció: Descripció breu del plantejament del problema en el seu context
    • Objectiu: Descripció de la finalitat del treball
    • Materials i mètode emprats: Descripció de la metodologia emprada i la tipologia d’estudi realitzat
    • Resultats: Descripció dels resultats obtinguts de l’estudi
    • Conclusions: Exposició breu de les conclusions més importants de l’estudi
    • Bibliografia: Citació Vancouver. Només haurà d’incloure 3 referències.
  • Els Casos Clínics hauran de tenir la següent estructura d’apartats:
    • Introducció: Descripció breu del plantejament del problema en el seu context
    • Descripció del cas: Haurà d’incloure l’avaluació, l’estratègia, descripció de les cures i resultats.
    • Conclusions: Exposició breu de les conclusions més importants de l’estudi
    • Bibliografia: Citació Vancouver. Només haurà d’incloure 3 referències.
  • Evitar esmentar marques comercials en el títol, no obstant podran aparèixer en el cos del text entre parèntesis.
  • Quan s’utilitzin abreviatures en el text de l’abstract, la primera vegada que es descrigui cal que apareguin en el text amb el seu significat íntegre i entre parèntesis l’abreviatura a emprar.
  • No s’ha d’esmentar ni donar cap orientació sobre els autors del treball ni sobre el centre on s’ha realitzat per tal de facilitar l’equanimitat del Comitè Científic.
  • Caldrà indicar un màxim de 4 paraules claus relacionades amb l’estudi.
Revisió
  • El Comitè Científic avaluarà tots els abstracts rebuts, i decidirà quins són acceptats per a comunicacions orals i per a pòsters en base als següents criteris: rellevància i originalitat, qualitat metodològica i científica, síntesis i claredat.
  • El comitè científic es reserva el dret de descartar els treballs que no respectin els principis ètics.
  • La resolució del comitè científic es notificarà mitjançant correu electrònic a la persona que hagi fet l’enviament de l’abstract.
  • Verifiqueu que la vostra adreça de correu electrònic (remitent i autor presentador) sigui correcta, ja que s’utilitzarà per contactar-vos després del procés de revisió.