Publicat per 5 de novembre de 2015

El passat 4 de novembre va tenir lloc la presentació del llibre “Vint mestres i pedagogues catalanes del segle XX. Un segle de renovació pedagògica a Catalunya”.

La presentació va anar a càrrec de Joan Soler, degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes; Francina Martí, presidenta de l’Associació Maria Rosa Sensat; Montserrat Castanys, mestre i referent de l’escola rural a Catalunya; i Antoni Tort i Núria Simó, professors de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.20pedagogues

El llibre fa una anàlisi de l’evolució pedagògica a casa nostra, des de l’escola a la universitat, a través de la mirada, el pensament, l’obra i l’activitat educativa de vint dones que en moments diversos, i des de llocs i posicions personals i intel·lectuals diverses, han afrontat el repte de renovar l’escola i l’educació.

Joan Soler, que n’ha estat el coordinador, hi publica un article sobre els processos de renovació a Catalunya durant el segle XX, que serveix d’introducció als vint capítols següents dedicats a la vida i el llegat de les vint pedagogues protagonistes. Cinc d’aquests capítols han estat signats per professores i professors de la FETCH: Isabel Carrillo i Pilar Godayol relaten la figura de Carme Serrallonga (1907-1997); Vanessa Amat i M. Carme Bernal presenten Maria Novell i Picó (1914-1969); Eulàlia Collelldemont i Rosa Sambola parlen de Carme Aymerich i Barbany (1910-2001); Antoni Tort hi aporta un article sobre Pepita Casanellas i Escofet (1922-2007) i Núria Simó glossa la figura de Marta Mata i Garriga (1926-2006). Les mestres formades a la UVic i que avui són estudiants de màster, Maria Nadal i Anna Palomar, han escrit un capítol sobre Maria Teresa Codina Mir (Barcelona, 1927), Lídia Sala l’ha escrit sobre Montserrat Castanys i Jarque (Barcelona 1945).

IMG_20151104_183915

Etiquetes

Comentaris tancats a Presentació del llibre: “Vint mestres i pedagogues del segle XX. Un segle de renovació pedagògica a Catalunya” Deixa un comentari