Vanesa Amat amb un exemplar de la tesi a l’Aula T. Buscart – Laboratori d’Educació Infantil de la UVic-UCC

Vanesa Amat, membre del GRELL, ha obtingut el Premi Extraordinari de Doctorat (curs 2015-2016) de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la tesi Aprendre a valorar les lectures literàries. Anàlisi d’una intervenció didàctica a cicle inicial dirigida per la Dra. Teresa Colomer.

Es tracta d’un estudi sobre didàctica de la literatura que recull referents teòrics sobre la formació del lector literari a l’educació primària, especialment a cicle inicial, i analitza com una determinada intervenció didàctica amb àlbums il·lustrats pot ser útil per a l’aprenentatge literari d’alumnes de segon curs. La investigació, duta a terme a dues escoles de la ciutat de Vic, aporta dades sobre algunes de les propostes didàctiques que poden contribuir a millorar la formació dels lectors.