Membres del GRELL i de la inspecció educativa de Perpinyà al Mas Bresson

Investigadors del GRELL de la UVic-UCC van participar en una jornada de treball sobre l’educació infantil a Perpinyà el dia 8 de febrer. Concretament, Llorenç Comajoan, Berta Vila, Vanesa Amat i Marta Camps, professors de la FETCH i/o membres de l’equip dels Laboratoris de formació i recerca d’educació infantil, es van reunir amb un grup de professionals de l’educació de Perpinyà: inspectores d’educació, professores universitàries i responsables d’educació i infància de l’ajuntament.

Durant la jornada, es va visitar el Mas Bresson, un espai municipal que impulsa propostes educatives per a infants i promou la formació i la reflexió dels docents, i l’escola Debussy, que acull infants de 2 a 6 anys. A més, es van poder compartir reflexions al voltant de les pràctiques educatives, dels espais per al desenvolupament dels infants i del paper dels docents en l’etapa d’educació infantil. De l’intercanvi, en va sorgir l’acord d’iniciar projectes de recerca conjunts, vinculats a la millora de l’educació infantil, i amb la participació d’altres universitats europees.

La trobada amb diferents agents educatius de Perpinyà i les observacions als centres van posar de manifest alguns dels reptes que es plantegen les investigadores de la línia de recerca “Llengua, literatura, comunicació i benestar a l’educació infantil” del GRELL, al voltant de: les possibilitats d’aprenentatge que ofereixen determinats materials, el respecte als temps de la infància en el context escolar, l’ús de la llengua en converses i altres situacions d’intercanvi verbal, el paper del mestre com a acompanyant dels processos d’aprenentatge, així com la millora de la formació inicial i contínua dels docents.