El 18 de desembre de 2020 va tenir lloc la presentació en línia de Resercle, la revista de didàctica de la llengua, cultura i literatura catalanes de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera (SERCLE). A l’acte hi van intervenir la presidenta de SERCLE, Maria Lacueva (Universitat de París-8) el vicepresident i coeditor de la revista, Llorenç Comajoan (Universitat de Vic, GRELL), l’equip editorial de la revista i alguns dels autors dels articles del primer número. Durant la presentació es va agrair l’esforç que havia realitzat tot l’equip editorial i el personal tècnic de la biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra, que ha coordinat la incorporació de la revista a la plataforma RACO.

Resercle té una periodicitat anual i es publica en obert en línia. La temàtica de la revista és l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua, literatura i cultura catalanes i de tots els factors que hi intervenen, tant des del punt de vista dels aprenents com des del punt de vista dels docents i dels entorns d’aprenentatge. Tot i que se centra en l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i cultura catalanes, també es tenen en compte les contribucions sobre altres llengües en contacte amb la llengua catalana. La revista té una clara vocació internacional i contribueix a difondre la recerca i les experiències en didàctica de la llengua i cultura catalanes de tots els territoris. Resercle fa servir un sistema d’avaluació d’experts amb doble revisió cega. Les llengües de recepció d’articles són el català i l’anglès prioritàriament, però també s’accepten la resta de llengües romàniques.

Resercle està estructurada en seccions fixes per tal de mostrar el ventall d’activitats que es produeixen al voltant de l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i cultura catalanes. Les seccions de la revista són: articles de recerca, experiències didàctiques, entrevistes, veu de l’alumnat i ressenyes. La crida d’articles per al número 2 (2021) està oberta fins al 28 de febrer de 2021.