La professora Mariona Casas, membre del Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i Literatura i del grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL), va participar el cap de setmana passat a les Primeres Jornades Internacionals de Didàctica del Valencià com a L2, que es van celebrar a València. Les jornades estaven organitzades per la recentment creada Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera (SERCLE) i el Centre de Formació, Innovació i Recursos per al Professorat (CEFIRE)-Plurilingüisme de la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana.

A les jornades, que van tenir lloc a l’Institut Lluís Vives els dies 20 i 21 de setembre, hi van participar més d’un centenar de docents i investigadors que es dediquen a l’ensenyament de la llengua catalana en contextos en què és llengua estrangera, segona llengua o llengua addicional. Mariona Casas va impartir una de les tres ponències marc de la jornada, concretament la dedicada a l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura. Amb el títol Com podem ajudar a aprendre a escriure (millor)? Establint ponts entre recerca i pràctiques docents a l’entorn de la didàctica de l’escriptura, la professora va aportar evidències sobre les dificultats de l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura, tant en L1 com en L2, i va presentar diversos dispositius didàctics per repensar el paper dels ensenyants davant el repte d’ajudar a aprendre a escriure. Les altres dues ponències, sobre l’ensenyament-aprenentatge de la llengua oral, per una banda, i la multiculturalitat i l’ensenyament de llengües, per l’altra, van anar a càrrec de les professores Montserrat Vilà (UAB, també col·laboradora del GRELL) i Carme Bach (UPF).

Llorenç Comajoan, coordinador del GRELL, és membre de la junta permanent i vicepresident de SERCLE i en aquestes primeres jornades va presentar el projecte de la nova revista Resercle .