tscAcaben de sortir publicats dos articles de recerca de membres del GRELL. D’una banda, Mariona Casas i Llorenç Comajoan són els autors de Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres (Treballs de Sociolingüística Catalana, 25, 2015). L’estudi mostra que, en general, els alumnes de primer del grau de mestres tenen poca capacitat per adonar-se del que és normatiu en la llengua escrita i que alguns factors (com ara si els alumnes procedeixen de batxillerat o no) són més importants que d’altres (la primera llengua dels alumnes) a l’hora d’explicar la seva capacitat de detectar errors. A més, els resultats mostren que la detecció d’un error no n’assegura la correcció satisfactòria ni la justificació. Podeu consultar l’article i el volum sencer a la pàgina de Treballs de Sociolingüística Catalana.

untitledD’altra banda, Llorenç Comajoan és coautor amb Vanessa Bretxa, Josep Ubalde i X. Vila (UB) de l’article Changes in the linguistic confidence of primary and secondary students in Catalonia: a longitudinal study (Language, Culture, and Curriculum, 29, 2016), en què presenten les dades longitudinals d’un estudi que va mesurar la confiança lingüística d’un grup de 1050 alumnes durant un període de 5 anys (sisè de primària, primer d’ESO i quart d’ESO). Els resultats mostren que la confiança lingüística és molt alta tant en català com en castellà, que hi ha una relació entre la confiança
dels alumnes i la seva primera llengua i que al llarg del temps la confiança augmenta. L’article forma part del volum monogràfic de la revista titulat Language and education issues in global Catalonia. Questions and debates across scales of time and space (coeditat per Josep Soler-Carbonell, Lídia Gallego-Balsà i Víctor Corona).