En els darsystemrers anys, els programes AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres) s’han presentat com a  elements indiscutibles per a la millora de la competència lingüística en llengua anglesa de l’alumnat de primària. Malgrat això, la recerca en el nostre context escolar és encara escassa.

Anna Vallbona (membre del GRELL) i Elisabet Pladevall (UAB) acaben de publicar a la revista System l’article CLIL in minimal input contexts: A longitudinal study of primary school learners’ receptive skills, en què aporten resultats sobre la implementació dels programes AICLE. En concret, l’article explora l’efecte de l’AICLE en combinació amb les classes de llengua anglesa (EFL) en les habilitats receptives (escoltar i llegir) de 287 d’alumnes de cicle superior de primària i compara els resultats amb els que van obtenir els alumnes d’un grup control només exposats a l’ensenyament tradicional de la llengua anglesa. Els resultats de l’estudi demostren que, amb el mateix nombre d’hores d’exposició a la llengua, només l’alumnat del grup control exposat a les classes d’anglès tradicionals millora significativament en les habilitats estudiades (escoltar i llegir). El progrés que s’observa en tots els grups fa pensar que els resultats positius de la implementació de l’AICLE en el context de primària només es podran observar a llarg termini si es donen les condicions didàctiques adequades.