El volum de la revista Caplletra de la tardor de 2017 conté el monogràfic “Noves perspectives per a l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica”, coordinat per Mariona Casas i Llorenç Comajoan. Conté sis articles que tracten l’aprenentatge de la gramàtica des de diferents punts de vista: la manera com els alumnes de primària i secundària aprenen gramàtica mitjançant la reflexió, les creences del professorat sobre l’ensenyament de gramàtica, la integració del focus en la forma en l’ensenyament comunicatiu de la llengua i la implementació i disseny d’una gramàtica pedagògica. Els autors dels articles són membres del GRELL, del GREAL (UAB), del GIEL (Universitat de València), del Departament d’Ensenyament i d’universitats canadenques (Universitat de Victoria i Universitat de Québec a Montréal). Podeu consultar tots els articles de manera lliure en aquest enllaç.