Mariona Casas presenta la seva recerca a les jornades sobre llengua oral de la Universitat de València.

La professora Mariona Casas, membre del Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura i del Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL) de la UVic, va participar els dies 4 i 5 d’abril a les II Jornades de Recerca en Didàctica de la Llengua Oral de la Universitat de València. En aquesta edició, les jornades, organitzades pel grup GIEL (Grup d’Investigació en Ensenyament de Llengües), giraven a l’entorn a la renovació metodològica i la innovació. La professora de la UVic va participar en una taula rodona en la qual va presentar una experiència d’innovació docent vinculada a l’ensenyament-aprenentatge de l’oral formal. Concretament es tracta d’una tasca de tasca de preparació, execució i autoavaluació d’un discurs oral formal, portada a terme en el marc de l’assignatura de Tècniques de Comunicació i Expressió de 1r curs del doble grau en Mestre d’Educació Infantil/Mestre d’Educació Primària (menció en llengua anglesa).

Les dues ponències del primer dia de les jornades van anar a càrrec de les professores Susana Sánchez (Universitat de Cadis) i Pilar Núñez (Universitat de Granada), que van parlar de la didàctica de l’oral a les etapes d’infantil i primària, respectivament; mentre que el segon dia van ser les professores Montserrat Vilà i Carme Durán, ambdues de la UAB, les encarregades de fer una panoràmica sobre la recerca en didàctica de la llengua oral (Vilà) i d’aprofundir en l’E-learning aplicat a la didàctica de la llengua oral (Durán).

La participació de Mariona Casas a les jornades s’emmarca en la relació entre el GRELL i el GIEL i és fruit de la seva estada a la Universitat de València el passat mes de febrer.