Els professors Mariona Casas i Llorenç Comajoan, membres del GRELL, van presentar el dijous 24 de febrer el llibre Com escriure bé una ressenya (Eumo Editorial), d’Enric Serra. L’acte va tenir lloc a la llibreria La Central del Raval i va consistir en un petit col·loqui sobre com escriuen els estudiants universitaris. El llibre, adreçat tant a estudiants com a docents, dóna consells per aprendre a escriure ressenyes que, com diu l’autor, és una activitat “típicament universitària”. Es tracta d’un manual que convida els lectors a reflexionar sobre la naturalesa d’aquest gènere i constitueix un taller de redacció aplicat a l’elaboració d’aquest tipus d’escrit, a partir de 60 consells agrupats en tres parts: autoria, proposta de sentit i construcció d’un artefacte eficaç.

Durant la presentació, Comajoan va remarcar que aquesta nova proposta d’Eumo és original i summament útil per aprendre a escriure textos en l’àmbit acadèmic. En aquesta mateixa línia, Casas va destacar la importància de la lectura i l’escriptura com a eines epistemológiques per accedir al coneixement disciplinari. Tots dos autors van defensar la tesi segons la qual escriure determinats textos acadèmics és una tasca complexa, que requereix d’un ensenyament-aprenentatge en què cal que tot el professorat (d’àrees lingüístiques i no lingüístiques) en sigui corresponsable.