Una quinzena de docents de la FETEP han participat al taller “Millorar la competència oral dels estudiants dels graus de Mestre de la UVic’” que s’ha impartit a principis d’aquest 2022 dins del projecte Interlingua, organitzat pels Serveis Lingüístics i el Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP). El taller, certificat pel Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE), constava de dues sessions: la primera, el 12 de gener, va girar a l’entorn dels reptes que cal atendre i els recursos que es poden implementar per promoure la comunicació oral a l’aula universitària, i va anar a càrrec del professor de la UPF Josep M. Castellà, expert en oratòria. En la segona sessió, l’1 de febrer, la professora de la FETEP i membre del GRELL, Mariona Casas, va centrar-se en el disseny, la implementació i l’avaluació d’activitats orals a aula.

El projecte Interlingua va arrencar el novembre amb la conferència “Fer de mestres: una feina d’interacció i comunicació orals”, adreçada als estudiants de 1r curs dels graus de Mestre, que va anar a càrrec de Montserrat Vilà, professora de la UAB experta en didàctica de la llengua oral. Paral·lelament, el professorat del Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura està rebent una formació sobre estratègies per millorar la pronunciació dels estudiants, a càrrec de Josefina Carreras (UB). El projecte, que desplega la UVic-UCC, forma part d’un programa coordinat per la UB en el qual també participen la UAO i la UIC.