booklistenAnna Vallbona, membre del GRELL i professora de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, va participar en el simposi Multimodal Input In Second Language Learning  organitzat pel grup de recerca GRAL de la Universitat de Barcelona (UB), que  es va celebrar els dies 10 i 11 de novembre a la Facultat de Filologia de la UB. L’objectiu d’aquest simposi era compartir i reflexionar amb experts sobre resultats de recerca de l’aprenentatge incidental i intencional de llengües a través de subtítols i de lectura amb àudio.

En el marc del simposi i conjuntament amb professorat de les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona i  de la Universitat de Nottingham, es va presentar la comunicació Reading-while-listening in primary school: linguistic and non-linguistic outcomes a partir d’alguns dels resultats obtinguts en el marc d’un estudi més ampli dirigit per les doctores Elsa Tragant i Raquel Serrano de la UB. L’estudi que es va portar a terme tenia per objectiu determinar els beneficis que l’exposició a la lectura amb àudio aporta als aprenents d’anglès de l’etapa d’educació primària tan en l’aspecte de competència lingüística com en l’aspecte de motivació per a l’aprenentatge de la llengua anglesa. Els resultats preliminars de l’estudi apunten cap a una lleugera millora de l’aprenentatge del vocabulari i a una preferència clara dels aprenents per programes de lectura amb àudio per sobre de programes de lectura sense àudio.