Us heu preguntat mai què diuen els docents de secundària sobre les llengües presents als seus instituts? Quines llengües senten a les aules, als patis, a les sales de professors…? I amb quines problemàtiques es troben i com les resolen? Si us interessen aquestes preguntes i altres de relacionades podreu trobar algunes respostes al volum Les veus del professorat: l’ensenyament i la gestió de les llengües a secundària, escrit per Vanessa Bretxa, Llorenç Comajoan-Colomé i F. Xavier Vila.

A partir de 40 entrevistes a docents i personal d’administració de diferents centres de secundària de Manlleu, Mataró, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, els autors ens presenten fragments de les veus que parlen dels temes següents: la societat en canvi, els centres com a realitats lingüístiques diverses, el model lingüístic i les seves esquerdes, l’ensenyament de llengües i els seus resultats, l’alumnat nouvingut i les llengües d’origen i la formació del professorat. El volum és resultat del projecte Diversitat sociocultural i adquisició de l’autoconfiança lingüística en català i castellà, amb el suport del programa Recercaixa.