jornada

Núria Medina (membre del GRELL) durant la seva presentació a la trobada.

El dissabte 12 de març es va celebrar la I Trobada Pedagògica sobre l’Ensenyament de l’Anglès a Infantil i Primària. Aquesta trobada és la continuació, ara en un altre format, de les Jornades sobre l’ensenyament de l’anglès a Infantil i Primària que ja s’havien celebrat en onze edicions a la Universitat de Vic. La Trobada Pedagògica és una activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

En l’edició d’enguany, les sessions van girar entorn el treball de les emocions a l’aula d’anglès en les dues etapes educatives. Per a infantil la mestra i formadora Jill Leighton va presentar Pirates Playtime, una sessió motivadora en què va proporcionar estratègies per desenvolupar la intel·ligència emocional a l’aula d’anglès. Mireia Canals, escriptora de literatura infantil i professora de la UVIC-UCC, amb The Supersonic Wonder Woman, va utilitzar el conte en anglès com a eina per reconèixer i saber expressar emocions.

En l’àmbit de primària es van fer dues presentacions. Núria Medina, professora de Metodologia i Didàctica de l’anglès de la Menció de Llengua Estrangera de la UVIC-UCC i membre del GRELL, va ressaltar la importància de la música per expressar emocions en la seva presentació Rapping your emotions!. La matinal es va acabar amb un karaoke que Lucas Tsolakian, membre de la companyia Jove Espectacle, va presentar amb la seva activitat Singlish!

La I Trobada Pedagògica va estar organitzada pel professorat de la Menció de Llengua estrangera del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura, de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC a través del CIFE. Aquesta edició va comptar amb una gran participació d’inscrits.

Us animem a continuar el treball amb les emocions a l’aula d’anglès participant en l’English Rap Show  el proper 20 de maig a la Sala Mercè Torrents. Aquest espectacle anirà a càrrec de l’alumnat de 6è de primària de les escoles L’Era de Dalt (Tona), Les Pinediques (Taradell), El Centre (Vic) i La Sínia (Vic).