En el marc del programa Erasmus Docència, quatre membres del GRELL s’han beneficiat durant el curs 2017/2018 d’una estada d’una setmana en una universitat estrangera per impartir-hi docència i establir lligams amb docents i investigadors.
Del 19 al 23 d’abril de 2018, Anna Vallbona va fer una estada a la Facultat d’Educació Hogeschool de la Rotterdam University of Applied Sciences. Durant la seva estada va poder conèixer diversos aspectes de la formació de mestres de primària i secundària als Països Baixos i impartir classes sobre dos temes de la seva recerca: Phonological competence and phonological awareness and its implications for the teaching of Young Catalan EFL Learners i Reading-while-listening programmes in primary school. Aquesta estada li va permetre visitar escoles que imparteixen docència en anglès i neerlandès dins de programes AICLE i que formen part d’un projecte d’innovació educativa.
Núria Medina va fer una estada del 3 al 7 de setembre de 2018 al Department of Foreign Language and Literature de la Faculty of Primary and Pre-School Education de la Universitat Eötvös Loránd Todományegyetem a Budapest (Hongria). Medina va impartir classes als estudiants de 3r curs de Mestres d’Educació Infantil. Les sessions van girar a l’entorn de l’ús de contes, música i cançons per a l’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera a l’etapa de l’educació infantil. Durant la seva estada, Medina es va entrevistar amb mestres de diferents escoles de Budapest que col·laboraran en un estudi iniciat a Vic sobre Songs and stories to teach English as a foreign Language to young learners durant el curs 2018-19. A banda de la docència, la professora Núria Medina, va participar en el congrés ICS2 Second International Conference on Sociolinguistics a la mateixa Universitat ELTE de Budapest, on van presentar els primers resultats obtinguts en l’estudi mencionat abans i portat a terme a sis escoles de Vic durant el curs 2017-18.
Mariona Casas va fer l’estada l’última setmana de setembre a la Universitat de Minho (Braga, Portugal), concretament a l’Instituto de Educação, al Departament de Estudos Integrados de Literacia, Didáctica e Supervisão. Casas va impartir vuit hores de docència als estudiants de 3r curs de la llicenciatura en Educació Bàsica, en el marc de l’assignatura Desenvolvimento da Linguagem e Literacia, homòloga a l’assignatura de Didàctica del Llenguatge als graus de Mestre de la UVic. Les sessions van girar a l’entorn del desenvolupament de la competència oral a l’educació bàsica. Paral·lelament a l’estada de docència, Casas va ser convidada pel Centro de Investigação em Educação (CIEd) de la U. de Minho a impartir una conferència adreçada a investigadors predoctorals i postdoctorals, i professorat en general. La conferència portava per títol La educación lingüística en un entorno plurilingüe. El modelo catalán. Una panorámica sobre el contexto sociolingüístico y la enseñanza de lenguas en las escuelas de Catalunya. L’experiència va servir per conèixer i compartir com es planteja la didàctica del llenguatge en ambdues universitats i per establir contactes, no només des del punt de vista de la docència, sinó també de la recerca.
Durant la segona setmana d’octubre de 2018, Llorenç Comajoan fa fer la seva estada Erasmus Docència a la Masaryk University de Brno, a la República Txeca. Aquesta universitat ofereix un grau d’estudis catalans, que en els darrers anys ha atret un nombre considerable d’alumnes interessats en la llengua, literatura i cultura catalanes. En concret, hi va realitzar sessions de docència sobre dues temàtiques: a) la situació sociolingüística del català a Catalunya i el model lingüístic educatiu i b) l’aprenentatge de les formes i usos del passat i les estratègies cognitives dels alumnes. En tots dos casos, es va combinar la docència amb la difusió de resultats de projectes relacionats amb la temàtica de les classes.