Josep Vidal fent la presentació dels seus estudis doctorals al seminari de recerca del GRELL.

La setmana del 4 al 9 de març, Josep Vidal Arráez, doctorand en cotutela internacional de la UVic i la Université de Toulouse Jean Jaurès (UT2J), va ser a la FETCH fent una estada de recerca al grup GRELL. En Josep fa els estudis doctorals en cotutela internacional (obtindrà dos títols de doctor, un per cada universitat) en Didactique des langues a la UT2J i en Innovació i intervenció educatives a la UVic.

Durant la seva estada de recerca, en Josep va presentar-nos la comunicació titulada “La cultura i la didàctica de llengües estrangeres”. La seva presentació va permetre abordar un tema cabdal en l’ensenyament de llengües i del qual poc sovint es parla: l’aprenentatge del component cultural associat a una llengua. En aquest sentit, el seu projecte de tesi, centrat en l’ensenyament del català com a llengua estrangera, pretén aportar eines de reflexió i debat al voltant d’aquesta qüestió tot mirant de respondre les preguntes següents: Quins elements o temes caracteritzen la cultura catalana? Quins continguts culturals cal treballar a l’aula de català llengua estrangera? A partir de quins criteris s’ha de fer la tria d’aquests continguts? A més de diferents reunions i de la presentació de la comunicació, en Josep va aprofitar l’estada per fer un estudi pilot previ a la seva tesi, en què hi van participar diversos alumnes de la UVic.