Núria Medina Casanovas, membre del GRELL i professora de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, ha publicat l’article El rap en anglès a Primària, un treball interdisciplinari. L’article forma part del monogràfic El Rap entra a l’aula de la revista Perspectiva Escolar  (número 391, gener/febrer 2017) dedica a aquest estil musical i el seu ús a les aules avui dia.

El monogràfic presenta les bases històriques, musicals i discursives de la música rap en català i n’explora les potencialitats a l’aula amb infants i joves. En concret, s’examina la connexió entre el rap i la competència lingüística, oral i escrita en contextos formals i informals. El rap entra a l’aula consta de vuit articles que ofereixen una visió pedagògica de l’ús del rap a les aules.

Medina analitza un projecte d’aula dut a terme col·laborativament entre les assignatures d’anglès i música. En l’article es descriuen els avantatges de l’ús de la música per a l’aprenentatge de l’anglès i es presenten els resultats d’una recerca sobre el projecte Rap en anglès a primària, fruit d’una proposta de treball conjunt de les dues assignatures.

Els resultats de l’estudi de Medina se centren en tres temes. Primer, la dimensió musical del rap potencia l’oralitat i actua d’element de reforç de l’aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera, a través del ritme, la rima i l’adquisició de vocabulari. La música rap dóna una gran importància a la freqüència de l’accent i per aquest motiu el rap pot tenir un aprofitament didàctic especial, ja que la mètrica de la poesia anglesa també està basada en l’accent. Així doncs, l’ús de la música rap afavoreix l’accent i l’entonació de l’expressió oral en llengua anglesa. Segon, els resultats també mostren que la motivació augmenta en els alumnes de 6è de primària mitjançant la creació d’un rap en anglès. Finalment, l’experiència és un exemple d’experiència didàctica interdisciplinanària i de col·laboració entre els docents de dues disciplines de l’àmbit de primària.