L’octubre de 2016, el GRELL i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya van establir un conveni de col·laboració amb la Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University, a Ucraïna. Mitjançant aquest conveni ambdues universitats es van comprometre a promoure la cooperació acadèmica entre totes dues institucions. És en aquest sentit que la UVic-UCC ha donat suport en l’organització conjunta de la 1st Ukranian Students’ Scientific-Practical Conference, que es va dur a terme a Poltava els dies 21 i 22 de febrer de 2017.

La UVic-UCC va participar en aquest congrés d’dstudiants en una doble vessant. D’una banda, l’alumne Nil Freixa Parareda de la Menció de Llengua Estrangera dels estudis de Mestre de la Facultat d’Educació, hi va presentar la comunicació Innovation in teaching and learning past tenses in foreign languages: links between theory and practice in a globalized world. D’altra banda, els members del GRELL Llorenç Comajoan i Núria Medina i del TEXLICO Núria Camps van presentar la comunicació Academic writing in an EAP course in Education at the University of Vic: opportunities and challenges en la secció The basics of English Academic Writing, organitzada en el marc del mateix congrés.

Aquesta col·laboració ha estat facilitada per l’ús de les tecnologies digitals, que han fet possible participar en aquest congrés mitjançant videoconferència.  En aquest sentit, la col·laboració de l’Àrea de les TIC de la UVic-UCC ha estat d’una gran ajuda.