El passat 28 de gener es va celebrar en línia la I Jornada sobre la relació entre teories lingüístiques i l’ensenyament de L2/LE/LA, coorganitzada per la Universitat de Cambridge, la Universitat d’Oxford, Kings’ College de Londres i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (GRELL) i amb la col·laboració de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera (SERCLE) i l’Institut Ramon Llull. Van assistir a la jornada més de 160 persones de diversos països. A la jornada es va reflexionar sobre la rellevància, impacte i aplicació de la lingüística en l’ensenyament de llengües estrangeres, segones i addicionals. L’objectiu era crear un espai de trobada en què investigadors i docents poguessin compartir reflexions sobre els reptes i les estratègies al voltant del treball interdisciplinari entre recerca i pràctica en l’ensenyament de llengües i relacionar-les amb l’ensenyament del català com a llengua segona, estrangera o addicional. Els investigadors i conferències de la jornada van ser:
- Ferran Suñer, Université catholique de Louvain, Generating evidence-based practice opportunities from cognitive linguistic approaches to language teaching: Challenges, trends and new directions
- Reyes Llopis-García, Columbia University, La Lingüística Cognitiva Aplicada para una práctica pedagógica significativa
- Ares Llop, University of Cambridge; Anna Paradís, University of Oxford; i Eloi Puig-Mayenco, King’s College London, Una aproximació multidimensional a l’adquisició i l’ensenyament-aprenentatge a la classe de català com a llengua estrangera
La jornada es va tancar amb la taula rodona La relació entre recerca i pràctica en l’ensenyament de llengües segones, estrangeres i addicionals, coordinada Llorenç Comajoan-Colomé, Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i SERCLE
El proper divendres dia 25 de febrer a les 18.00 de la tarda es completarà la jornada amb la intervenció de Manel Lacorte, University of Maryland, que presentarà Dimensiones críticas en la enseñanza y aprendizaje del español L2.