writeEls investigadors del GRELL Llorenç Comajoan i Mariona Casas participen en un dels projectes de recerca que recentment ha resolt el Ministeri d’Economia i Competitivitat en la convocatòria de 2015. Es tracta del projecte Enseñar a escribir: reflexión gramatical y estrategias de autoregulación, liderat per la UAB, amb la doctora Teresa Ribas (GREAL) com a investigadora principal. El projecte té una durada de tres anys i, a banda dels dos investigadors de la UVic-UCC, també compta amb la col·laboració d’investigadors de la Universitat de València. La finalitat és contribuir a millorar els resultats en l’escriptura de textos de l’àmbit acadèmic i escolar mitjançant la identificació de marcadors de risc de les dificultats d’expressió escrita, a més de determinar les necessitats dels docents en tots els nivells educatius.

Mariona Casas també participa en un altre projecte finançat, en aquest cas per Recercaixa, liderat per la investigadora Nayme Salas (UAB). Aquest projecte es titula Ara l’escriptura! Millorar l’escriptura per garantir l’equitat de l’alumnat i forma part de la convocatòria 2015, que es va resoldre el passat mes de gener. S’hi van presentar 221 projectes i se’n van concedir 19. L’objectiu d’aquest projecte és incidir en la millora dels resultats en expressió escrita de l’alumnat d’educació obligatòria d’escoles ubicades en contextos desfavorits, entenent que l’escriptura és una competència bàsica que s’ha de treballar des dels nivells inicials de l’escolaritat per tal de garantir la igualtat d’oportunitats dels alumnes.