Berta Vila, membre del GRELL, impartint la conferència a Mollet del Vallès.

Berta Vila, membre del GRELL i coordinadora del Grau en Mestre d’Educació Infantil, va impartir la conferència titulada “El desenvolupament de l’autonomia de l’infant: orientacions Montessori” a l’escola bressol La filadora, a Mollet de Vallès el passat 10 de maig.

La conferència es va desenvolupar en el marc d’un cicle de sessions organitzades per l’Institut Municipal d’Educació de Mollet i destinades a les famílies d’infants de totes les etapes educatives. Durant la sessió, es va fer una breu contextualització de Maria Montessori i dels principis bàsics que regeixen la seva filosofia educativa amb la intenció d’aprofundir en aspectes de construcció de l’autonomia de l’infant. Algunes imatges de situacions d’infants petits realitzant accions de vida quotidiana i també l’exposició en directe d’alguns materials van ajudar les famílies a concretar, amb exemples, aquelles pràctiques educatives que faciliten a l’infant la creació d’una autoimatge positiva. Aquestes pràctiques també permeten una concepció familiar d’infant capaç que deixa el nen o nena enfrontar-se a reptes i actuar amb certa independència i maduresa. La frase amb què Maria Montessori definia l’etapa de la primera infància “Aiutami a fare da solo” va posar en evidència la capacitat de l’infant per reivindicar les seves capacitats i la dificultat de l’adult de respectar els ritmes en què els nens realitzen les accions .La sessió va acabar amb la participació de les famílies que van fer consultes i comentaris relacionats amb la conferència.

Podeu escoltar una breu entrevista de Radio Mollet a la professora Berta Vila abans d’iniciar la conferència (minut 7:53).