KBH

Joan Carles Mora, Kathleen Bardovi-Harlig, Llorenç Comajoan, Carme Muñoz, Sara González i Raquel Serrano

El GRELL i el Grup de Recerca en Adquisició de Llengües (GRAL-UB, coordinadora: Carme Muñoz) van organitzar l’11 de maig la conferència Unconventional expressions: Productive syntax in the L2 acquisition of formulaic language, a càrrec de Kathleen Bardovi-Harlig (Indiana University, Estats Units). La conferencia s’emmarca dins la col·laboració entre grups de recerca amb línies d’investigació afins, com ara l’adquisició de segones llengües. En la conferencia, la Dra. Bardovi-Harlig va argumentar que el llenguatge formulaic (que s’aprèn per trossos no analitzats en els inicis de l’aprenentatge de llengües, per exemple “nice to meet you”, “I gotta go”) no és tan formulaic com se sol pensar i que també mostra patrons de desenvolupament en l’aprenentatge de segones llengües.  En concret, els patrons de desenvolupament solen començar en un nucli lèxic associat a contextos pragmàtics concrets. Els resultats d’aquest estudi tenen implicacions en la manera com els llibres de text i els docents ensenyen expressions pragmàtiques.