Presentació a l’Escola Bressol Pa amb Xocolata de Tona

Berta Vila, membre del GRELL, durant els darrers mesos ha fet dues presentacions sobre la importància de l’acompanyament dels infants de 0 a 3 anys. Al mes d’octubre de 2017 va fer la presentació Equilibrios sobre hilos: límites y sobreprotección a la Montessori Schoolhouse de Logroño. I el 7 de febrer va presentar la conferència Camins amables per acompanyar els nens i nenes de 0 a 3 anys a les famílies de l’Escola Bressol Pa amb Xocolata de Tona.

Durant la presentació a Tona es va posar èmfasi en la importància de l’educació dels infants més petits, i les prioritats que han de fonamentar l’educació de la primera infància. La cura, l’atenció i el benestar de l’infant, l’establiment del vincle efectiu amb els referents de l’entorn, les relacions socials amb iguals i adults, el desenvolupament motor i lingüístic, la construcció de l’autonomia personal i el joc heurístic i simbòlic han de ser els pilars sobre els quals la família i l’escola basin el seu dia a dia.

Un grup de mestres de l’escola i estudiants de pràctiques de la Universitat de Vic també van participar a l’acte, que va acabar amb una sessió de preguntes i diàleg amb les famílies assistents.

Aquest tipus de conferències, que ajunten famílies, professionals, investigadors i alumnes universitaris, són una sol·licitud creixent entre les famílies d’infants petits que cada vegada més requereixen informació sobre l’educació dels seus fills i filles.