El dissabte dia 4 de març la professora Berta Vila, membre del GRELL i Coordinadora del Grau en Mestre d’Educació Infantil, va fer la conferència inaugural de les Jornades de Federació dels Moviments de Renovació Pedagògica del País Valencià en la Primera Trobada d’entitats i Grups de Treball relacionats amb l’Escola Viva i Experiències Renovadores.

La trobada, que reunia 160 mestres d’Educació Infantil, Primària i Secundària, es va portar a terme a la Universitat Jaume I de Castelló, on a més s’exposaven experiències d’escoles i els educadors es reunien en grups de reflexió.

La ponència, titulada L’art de construir coneixement. Fer, pensar i parlar recollia algunes de les principals idees sobre els factors pedagògics que afavoreixin la construcció de coneixement: des del concepte d’escenari de relació i comunicació com a context d’aprenentatge compartit,  fins a concrecions sobre els espais, els materials i l’organització dels temps a l’aula. El rol de l’adult en aquest context renovador va ser també un dels aspectes desenvolupats.

Els docents assistents van participar amb preguntes al finalitzar la conferència i van evidenciar el moviment renovador i d’autorevisió que moltes escoles estan realitzant en aquest moment.