Tot seguit publiquem el text que un grup d’estudiants del Grau de Psicologia ens ha fet arribar sobre la seva experiència a Holanda.

El dia 26 de gener d’enguany, 11 estudiants de Psicologia juntament amb el professor Llorenç Comajoan vam anar a Holanda. El viatge va començar quan vam haver d’agafar l’avió a les 5 del matí. Semblava que havíem triat el vol a la pitjor hora però quan vam arribar a Eindhoven vàrem tenir tot el dia per nosaltres. Uns van anar a Amsterdam i els altres a Rotterdam, però independentment del lloc ens vam adonar que havíem vingut a aprendre i també a passar-ho bé aprenent.

L’hotel era realment còmode, estava ben situat i tenia un esmorzar que ens feia despertar amb ganes. Durant el segon i tercer dies d’estada vam anar a una xerrada de lideratge, vam visitar una casa de joves i ens van fer una ruta per la ciutat. També vàrem assistir a un taller d’emprenedoria i a una xerrada sobre el voluntariat. En general, les xerrades i tallers van ser molt interessants, ens van permetre aprendre i al mateix temps contemplar una visió de la psicologia diferent. El fet que totes les converses i xerrades eren en anglès també ens van ajudar a millorar les nostres competències lingüístiques.

La Universitat de Fontys a Eindhoven és un d’aquells llocs que no es troben a simple vista ja que es troba situada a una antiga fàbrica de Philips. De fet, ens va impressionar la cordialitat i el bon tracte que van tenir amb nosaltres des del principi. Anéssim on anéssim ens oferien una beguda calenta o una aigua. Deixant de banda això, ens va semblar una universitat propera als seus alumnes, molt moderna, amb interès per estar al dia amb les noves tecnologies i, per últim, una universitat orgullosa de la gran història que té.

L’estada a Eindhoven va ser una experiència realment enriquidora que ens va donar una visió diferent dels estudis de psicologia, de les universitats i de la cultura en general. Des de Fontys U van aconseguir que fos una visita educativa, interactiva i interessant. Sense cap mena de dubte tornaríem a anar-hi.

Estudiants de 2n del Grau de Psicologia de la UVic-UCC