La primera setmana d’octubre, Vic ha acollit un grup de mestres de dues escoles de Diatock, al Senegal, que fa una estada a la ciutat en el marc del conveni de cooperació educativa entre Ajuntament de Vic i la UVic-UCC. Tant el rector Joan Masnou com el degà Eduard Ramírez han rebut la delegació formada per dos directors d’escola, quatre mestres i un inspector.

L’Ajuntament de Vic realitza projectes de cooperació en l’àmbit de l’educació a la població de Diatock, on ha construït una escola de primària. És mitjançant aquesta cooperació que l’Ajuntament, la UVic-UCC i el Departament d’Ensenyament del Senegal van signar un conveni de col·laboració educativa amb l’objectiu de fomentar la transferència de coneixements i la mobilitat d’estudiants i professorat en contextos culturals, socials i educatius diversos.

Per això, durant una setmana el grup de mestres de Senegal ha participat a diverses classes a les escoles de la ciutat i assisteix a seminaris amb professors i estudiants de la facultat d’Educació de la UVic-UCC per fomentar, de manera directa, la transferència de coneixements i l’eixamplament de la perspectiva educativa des de les dues bandes.

Pel març un grup de professors de la UVic, format per Jacint Torrents, Pilar Fàbregas, Mercè Carrera, Ramon Sitjar i Miquel Pérez va viatjar al Senegal per conèixer l’escola de Diatock i la seva pràctica educativa. Segons Jacint Torrents, “gràcies a la col·laboració que hem establert podem oferir a cinc dels nostres estudiants de Mestre i Educació Social que puguin anar a fer pràctiques al seu país i, a més, fomentem l’agermanament entre les escoles d’allà i d’aquí”.