El 24 de novembre, un grup format per 33 alumnes i 3 professors dels estudis del grau de Mestre en Educació Primària va visitar el Centre d’Interpretació de l’Aviació Republicana i la Guerra Aèria (CIARGA), situat al municipi de Santa Margarida i els Monjos (el Penedès). Un equipament que forma part dels Espais de Memòria, emplaçat en un camp d’aviació dels temps de la guerra civil, que compta amb un espai musealitzat i un refugi aeri.

La visita formava part del programa d’actes Memòria Democràtica: Guerra Civil i Postguerra, que ha organitzat la Universitat de Vic – UCC.

El grup va ser rebut pel director del CIARGA, Ramon Arnabat,  un historiador de la URV, bon coneixedor de la guerra civil espanyola i de la guerra aèria, que va explicar els materials i la col·lecció relacionats amb  i el projecte d’Espais de Memòria del Penedès.

Seguidament, l’Emma Fernández Parcerisa, educadora que fa les visites al CIARGA, que forma part del col·lectiu ANDRONAcultura, especialitzat en la gestió i divulgació de la cultura i la memòria històrica local, va presentar el programa didàctic i les visites que es fan per l’alumnat de primària.

Alumnat i professors a l’entrada del refugi aeri del camp d’aviació de Monjos.