Les pràctiques internacionals de Senegal s’emmarquen dins el projecte de cooperació que tenen subscrit la Inspecció d’Educació i la Formació de Bignona al Senegal, la UVic-UCC i l’Ajuntament de Vic.

Un grup d’estudiants de la FETEP ha viatjat a Senegal per realitzar les pràctiques dels seus respectius graus: Maria Huesca del grau de Psicologia. Mariama Sylla i Alícia Ruiz estudiants del grau d’Educació Social. Anna Cros, Ariadna Velasco, Ivette Carrasco i Pau Gassó del grau d’Educació infantil i Francesc  Puigdollers del grau d’Educació Primària.

Durant aquests primers dies els acompanyen les professores Mia Güell i Montsita Rierola, coordinadores de les pràctiques al Senegal.

Cartografia del poble de Diatock.

Els primers dies el grup està coneixent el context cultural del poble i compartint l’experiència amb la comunitat educativa, alhora que estan sent acollits per les famílies de Diatock que els allotgen a les seves cases dels barris de les tres escoles del poble: Niangueph, Brico i Bemme.

Durant la segona setmana estem treballant una proposta de literatura i expressió artística a les tres escoles amb el suport de l’equip educatiu de les diferents escoles i entre tots descobrim quins són Els colors de l’Àfrica a través del conte amb el mateix nom de Roser Ros i Joma.

Aquest any hem fet un nou conveni amb l’Associació Keoh. Mariama Sylla ha tingut l’oportunitat de fer les seves pràctiques al poble de Kedougou. Durant el matí assisteix a les reunions de l’associació i a la tarda participa en les activitats dels nens i nenes.

Hem fet una visita a l’Ajuntament de Mangagoulack. L’alcalde d’aquesta comunitat ens ha rebut i s’ha interessat per les activitats dutes a terme pels estudiants de la UVic.