La tesi doctoral English Rap: Una proposta interdisciplinària d’anglès i música per a Primària defensada el proppassat 4 de desembre per Núria Medina Casanovas, és fruit d’una recerca que des d’un enfocament ecològic qualitatiu d’investigació etnogràfica centrada a l’aula, explora d’una banda els avantatges del treball interdisciplinari de les assignatures d’anglès i música, i d’altra banda com incideix en la motivació de l’alumnat la creació d’un rap en anglès.

Primerament es presenta un breu repàs al marc teòric, referent a l’ensenyament de l’anglès, l’ensenyament de la música, la relació entre la música i la llengua, i la motivació. Es relaciona la motivació amb els conceptes d’emoció, interès i creativitat i a partir d’aquests conceptes es creen unes categories apriorístiques que permeten l’anàlisi de les dades.

Seguidament s’explica la proposta didàctica portada a terme en una aula de 6è de primària i es procedeix a l’anàlisi de les dades a partir dels diferents instruments de recollida i de les diverses perspectives dels integrants en el projecte.

Les conclusions ratifiquen que el treball interdisciplinari d’anglès i de música a 6è de primària amb l’objectiu de crear una cançó rap en anglès genera motivació en l’alumnat, proporciona seguretat, contribueix a fer aflorar emocions a l’aula, augmenta la creativitat i desperta l’interès dels alumnes.