Durant la setmana del 9 al 13 d’abril vam convertir en aula universitària l’espai natural de Sant Llorenç de Montgai, a la comarca de la Noguera. Els tres grups classe de tercer curs, del grau en Mestre en Educació Primària i el Doble Grau MEI/MEP, vam deixar les aules de la Facultat i ens vam fer nostre un nou territori. Assentats en un càmping, agomboiats pels professionals del Camp d’Aprenentatge de la Noguera i acompanyats d’una meteorologia a vegades poc respectuosa amb la nostra planificació, vam passar una setmana confirmant aspectes que havíem treballat a l’aula, i buscant noves preguntes i incògnites per treballar-les a la tornada.

Centrats en la didàctica de l’arqueologia aprofitant el jaciment arqueològic de la Roca dels bous, passant per la interpretació del paisatge, el reconeixement de la flora i la fauna de la zona, l’estudi del Segre i l’embassament de Sant Llorenç de Montgai i acabant amb sessions d’astronomia i amb danses del Pirineu, vam passar una setmana que per aprenentatge, vivència i anecdotari associat,  recordarem sempre.

Embassament de Sant Llorenç de Montgai

Gripau corredor

Els protagonistes de la sortida

Esclopets de la verge