Exposició JugART

A càrrec del Grau en Mestre d’Educació Infantil en l’assignatura d’Art i Joc a l’Escola. 0-6 anys.
Del 24 d’octubre al 19 de desembre de 2016
Lloc: Vestíbul edifici B (Campus Miramarges de la UVic)
Organitza: Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències
Col·labora: Oficina de Gestió Cultural

La mostra recull la diversitat de propostes realitzades per les estudiants del Grau en Mestre d’Educació Infantil de l’assignatura optativa Art i Joc a l’escola 0-6 anys. Totes les propostes neixen d’una actijugart2vitat pràctica que es planteja a l’inici de l’assignatura, quan es lliura una bossa transparent a cada estudiant i se li proposa que l’ompli amb un joc d’art pensat per a infants. El disseny i l’elaboració de cada proposta es fa amb l’ajut, el guiatge i la tutorització de les professores en diferents sessions a l’aula d’Educació Visual i Plàstica. Les mateixes estudiants, amb el suport de les docents, han portat a terme les tasques vinculades al muntatge expositiu: concepció de l’exposició, títol, elaboració dels textos de les cartel·les i distribució de les propostes. L’activitat conclou amb una autovaloració de les estudiants que determina la qualificació obtinguda per a l’exercici. Aquest primer joc d’art és el punt de partida d’un projecte d’elaboració d’espais i de materials en què el joc, a través de propostes artístiques, esdevé el protagonista.