Què hi passa a les aules?
A la xerrada de dimecres 3 de desembre la Berta Sariol, professora de secundària, ens va explicar les diferents complexitats que podem trobar en una aula d’acollida; les grans ràtios existents i la impossibilitat d’un acompanyar com cal degut, entre d’altres, a aquestes. L’Andrea Parareda, educadora social de secundària i fins a l’any passat educadora social de l’escola La Sínia de Vic, ens va exposar la necessitat i la importància de la figura de l’educació social a les aules des d’infantil fins a secundària.
Com mirem l’escola i com l’atenem forma part de la mirada i l’atenció cap a la infància i la joventut al nostre territori. Com l’acompanyem, no solament en el seu procés d’escolarització al llarg de la vida, sinó en el mateix procés de creixement és vital.
Apel·lem a la figura de l’educació social dins les aules, des dels cicles inicials fins als superiors, com a dret de la ciutadania definint-se com a professió de caràcter pedagògic (ASEDES, 2007).
“Dret de la ciutadania que es concreta en el reconeixement d’una professió de caràcter pedagògic, generadora de contextos educatius i accions mediadores i formatives, que son àmbit de competència professional de l’educador social i que possibilita: “La incorporació del subjecte de l’educació a la diversitat de les xarxes socials, entesa com el desenvolupament de la sociabilitat i la circulació social. La promoció cultural i social, entesa com a obertura a noves possibilitats de l’adquisició de béns culturals, que ampliïn les perspectives educatives, laborals, d’oci i participació social”. (ASEDES, 2007, 11)