Activitat dirigida als estudiants dels graus de Mestre i oberta a tothom que hi estigui interessat.

• Dimecres, 30 de novembre de  2022
  • A les 12:00 hores
  • A la Sala Mercè Torrents

Sinopsi:

Com s’ensenya a ser un ciutadà compromès? Quins valors fan d’una escola pública un referent des de fa 100 anys? Blau blanc verd documenta des de dins un model educatiu singular, el de l’Escola del Mar.

Des que Pere Vergés la va posar en marxa un segle enrere, n’ha conservat uns trets d’identitat únics. Són un llegat viu dels pioners de la innovació pedagògica. Els colors, la vida social, les cròniques o l’educació artística impregnen encara la vivència i el procés de maduració dels alumnes. El documental en fa seguiment al llarg d’un trimestre.

La mirada actual es completa en paral·lel amb l’experiència original: el testimoni de les últimes alumnes de la Barceloneta i una filmació de 1936 que reviu aquella escola a la platja amb una qualitat inèdita fins ara. La pel·lícula surt a la llum després d’anys guardada a l’arxiu de l’escola i ha estat recuperada amb la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya.

Present i memòria per reivindicar un ideal vigent: formar persones competents i felices per a una societat millor.

Triller https://youtu.be/TmhHAWsFyvM