El passat dijous 23 de maig a l’espai del VicJove va tenir lloc la presentació de les propostes d’Aprenentatge i Servei (ApS) que s’han portat a terme aquest semestre a l’assignatura de Projectes Socials i TIC del 3r curs del Grau en Educació Social. Aquestes iniciatives tenien l’objectiu de millorar les competències socials i digitals dels estudiants i les persones participants, i van involucrar tres entitats de la ciutat: l’associació Casal Claret, Vic Jove i la Cooperativa Fera Ferotge.
Les entitats van proposar reptes sociodigitals als i les estudiants, que s’han materialitzat en: la creació d’una falca feminista contra les violències masclistes i LGTBIfòbiques en espais d’oci de la comarca d’Osona on hi hagi presència de Punts Lila que es començarà a difondre a partir de les pròximes setmanes; l’organització d’una Quina per les festes del carrer de la Riera i adjacents que va tenir lloc el passat 26 de maig; i la creació d’un mural que estarà exposat a l’espai del VicJove i que parla del significat del concepte d’èxit des de les veus de les persones participants del projecte, les quals tenen trajectòries de vida i perspectives de futur molt diverses. Tots els projectes s’han portat a terme amb les persones de les entitats i les formes de participació han estat diverses. Els detalls de les propostes desenvolupades estan detallades en un espai web, on l’alumnat de l’assignatura explica totes les parts del projecte, els aprenentatges, els impactes, les tensions i tot el que genera la creació i lideratge d’un projecte d’aquestes característiques.
El Laboratori d’Innovació Social i Digital (LISD) a part de donar suport en la investigació i anàlisi de necessitats sociodigitals, i en el seguiment i acompanyament de les accions, també ha participat en l’avaluació de la proposta. L’equip del LISD, està format per Núria Simó Gil i Mar Beneyto Seoane, investigadores del GREUV i professores de la FETEP, Carles Bosch Geli i Ramon Reig Bolaño, investigadors del Digital Care i professors de la FCTE, i la dinamitzadora social Ivet Leiva Suarez. Pel desenvolupament de les propostes també s’ha comptat amb el suport de la UVic Ràdio, tant en les gravacions, com en l’edició de les peces de so.
Les persones participants, entitats, alumnat, professorat i equip investigador, valoren positivament la col·laboració i es preveuen futures edicions en altres formats i amb incorporacions de canvis que poden contribuir a fer del projecte una proposta educativa més enriquidora i significativa per la comunitat universitària i per la ciutat de Vic.