A les millors pràctiques de temàtica educativa de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya

1a edició – 2023

Amb l’objectiu de mantenir la memòria i el llegat del mestre Sebastià Álvarez i Arenas (1897- 1969) molt apreciat i valorat a Roda de Ter i com a homenatge permanent a la tasca dels mestres, l’Ajuntament de Roda de Ter, la família Àlvarez i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia) convoquen la primera edició del Premi Sebastià Àlvarez i Arenas d’Educació a les millors pràctiques amb les bases següents:

Bases del Premi

1. Participants

Estudiants de Grau de la FETEP de la UVic-UCC o que hagin finalitzat els estudis en l’any en curs. No poden presentar-se propostes que, en el tancament del termini de presentació, tinguin cap vinculació professional o de recerca amb la UVic-UCC. Tampoc poden presentar-se al premi aquelles persones que l’hagin guanyat en altres edicions.

2. Requisits

Podran optar al Premi aquells estudiants que hagin obtingut una nota mínima d’Excel·lent (9) en les assignatures de pràctiques següents:

· Grau de Mestre d’Educació Infantil: “Pràctiques III”

· Grau de Mestre d’Educació Primària: “Pràctiques III”

· Doble Grau en Mestre d’Educació Infantil i Mestre d’Educació Primària: “Pràctiques IV”

· Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport: “Pràctiques II” (Temàtica educativa)

· Doble Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i Mestre d’Educació Primària: “Pràctiques III”

· Grau en Educació Social: “Pràctiques III”

· Grau en Psicologia: “Pràctiques II” (Temàtica educativa)

3. Presentació de la proposta

La proposta ha de consistir en una reflexió d’una extensió de màxim 3.000 paraules sobre els aprenentatges assolits després de cursar l’assignatura de pràctiques indicada a l’apartat anterior. La proposta que es presenti ha de ser anònima i no pot tenir cap referència explícita a cap institució o persona amb la qual s’hagi treballat o col·laborat. Enlloc del document (incloent-hi les propietats del document o metadades) no hi pot constar l’autoria ni la referència a la tutorització del centre o de la universitat. En cas d’incompliment d’aquest aspecte, el document presentat quedarà exclòs automàticament i no podrà optar al premi.

4. Termini i lloc de presentació

La presentació es farà en format electrònic a través de l’espai Premi a les millors pràctiques (Premi Sebastià Àlvarez a les millors pràctiques (uvic.cat)) fent servir la clau d’autoinscripció “Premipractiques23!”. El període de presentació de la proposta serà del 22 de setembre al 10 d’octubre de 2023.

5. Dotació

La convocatòria consta d’un primer premi, que està dotat amb 1.000 euros, i d’un accèssit dotat amb 650 euros. En ambdós casos s’aplicarà la retenció establerta per la normativa fiscal. A criteri del jurat qualificador, tant el premi com l’accèssit es podran declarar deserts.

6. Veredicte i lliurament

La publicació del veredicte i el lliurament es duran a terme el mes de novembre de 2023 al Teatre Eliseu de Roda de Ter en el marc del lliurament dels Premis literaris, artístics i pedagògics que convoca la Fundació Miquel Martí i Pol.

7. Composició del Jurat

El Jurat del premi estarà format per l’alcalde o regidor d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roda de Ter; una o dues professionals de l’ensenyament que exerceixin a Roda de Ter; un pedagog o pedagoga de reconegut prestigi i dos professors o professores de la UVic-UCC, un dels quals actuarà de secretari o secretària del Jurat.

8. Altres aspectes

La participació en el premi i la presentació de la proposta pressuposa l’acceptació íntegra d’aquestes bases i dels drets i obligacions que se’n deriven. Qualsevol eventualitat no prevista a les bases serà resolta pel jurat.