Qui coordina les pràctiques?
Anna Vallbona (anna.vallbona@uvic.cat)
Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura
Adreçades a:
Estudiants del Doble Grau en Mestre d’Educació Primària/Mestre d’Educació Infantil, a estudiants Mestre d’Educació Primària (MEP) i estudiants Doble Grau Ciències de l’Activitat Física i l’Esport/Mestre d’Educació Primària
Objectiu General:
L’objectiu principal de fer les pràctiques a l’estranger és conèixer el context i treball educatiu que es porta a terme en les escoles dels països que formen part d’aquest projecte i participar en la seva dinàmica general. Després d’un breu període d’observació que permet a l’alumnat entendre les funcions i la pràctica docent del mestre, conèixer les metodologies i els processos d’ensenyament i aprenentatge de les escoles, l’alumnat s’incorpora de manera autònoma i proactiva a la dinàmica del dia a dia a l’aula amb el guiatge del seu mentor. Quan s’acaba el període de pràctiques, els i les alumnes han de ser capaços de reflexionar de forma sistemàtica, crítica i constructiva sobre el fer i el ser mestre en contextos diferents al propi.
País on es fan les pràctiques:
- Islàndia
- Dinamarca
Criteris selecció dels estudiants:
Carta de motivació i expedient acadèmic
Requisits dels estudiants:
Nivell d’anglès B2/B2+ (MERC)
Funcionament de les pràctiques:
Les pràctiques als països nòrdics tenen una durada d’entre 9 i 12 setmanes.
Fer les pràctiques en escoles a l’estranger, en aquest cas a Islàndia o a Dinamarca representa una oportunitat per conèixer noves cultures, per descobrir i entendre el ser i fer de mestre, per entendre altres maneres de concebre la professió docent i de portar-la a la pràctica. És, en definitiva, una gran oportunitat per ampliar l’experiència professional dels estudiants treballant al costat de mestres amb un gran bagatge professional. Les pràctiques en aquestes escoles ens permetran conèixer de primera mà metodologies innovadores a l’etapa d’educació primària en tots dos països i a l’etapa d’educació infantil en el cas de Dinamarca. És també una manera de millorar la llengua estrangera (anglès) ja que les pràctiques es porten a terme en escoles d’immersió a l’anglès o en escoles on part de la docència s’imparteix en aquesta llengua.
Landakotsskóli ( Rejkjavik, Islàndia)
Les pràctiques es fan a les aules de primària de la divisió internacional de l’escola Landakots a Rejkjavik. És una escola d’immersió a l’anglès. Les pràctiques es porten a terme al costat d’un mestre de primària.
L’escola té un programa acadèmic sòlid i innovador i posa èmfasi en les llengües estrangeres. Tot i que les assignatures bàsiques s’imparteixen en aules separades, els estudiants del departament internacional estan totalment integrats a la vida estudiantil de Landakotsskóli. Juntament amb els seus companys participen enel programa islandès en art, dansa, teatre, gimnàs, natació, tecnologia i fusteria. A més de les assignatures bàsiques, arts i esports, el departament internacional ofereix moltes altres activitats com STEM, Lego Robotics, programació informàtica, xinès, dramatúrgia, música i escacs.
International Esbjerg School (Esbjerg, Dinamarca)
Esbjerg International School és una escola internacional diversa i dinàmica a Esbjerg, Dinamarca. Com a escola acreditada per l’IB, els estudiants de primària segueixen el programa IB PYP (Primary Years Programme).
Tal com consta a la seva pàgina web, l’alumnat i el professorat formen una comunitat compromesa amb la construcció del coneixement. L’escola ofereix oportunitats d’aprenentatge acadèmic, així com una àmplia gamma d’activitats extraescolars. L’escola treballa en col·laboració amb les famílies. L’objectiu és inspirar tots els estudiants a superar les seves pròpies expectatives per convertir-se en aprenents segurs, creatius i compassius al llarg de la vida. Com a comunitat internacional, l’escola celebra la diversitat i posa molt d’èmfasi en la inclusió. Les noves famílies són benvingudes i reben un suport acurat per integrar-se ràpidament a la comunitat escolar.



