Dues alumnes de DG MEI-MEP estan fent les Pràctiques IV (pràctiques 8-12) a dues escoles de la ciutat de Turku a Finlàndia: l’Elisenda Fenoy a Puolala Koulu i la Cristina Colomer a Wäinö Aaltosen koulu. Aquestes escoles apliquen programes CLIL d’immersió progressiva a l’anglès des de primer de primària.

La setmana passada, acompanyades de la seva tutora, la professora Anna Vallbona, van fer una visita a l’escola Kíínamyllyn Koulu, que ofereix formació a estudiants hospitalitzats i a estudiants amb atenció psiquiàtrica ambulatòria que han estat o corren el risc d’abandonar l’escola per problemes de salut mental. Durant la visita van assistir a una sessió informativa amb l’equip directiu de l’escola. En les properes setmanes visitaran Wendy House Oy, una escola d’educació infantil que segueix el pla d’educació infantil impulsat per l’Ajuntament de Turku.

La Meritxell Vicens i la Laia Vilanova fan pràctiques IV de DG a l’Escola pública Internacional d’Espoo (EIS), també a Finlàndia. La Laia a Kivimies campus i la Mertixell al campus d’Opinmäki. L’escola segueix un programa d’immersió a l’anglès promogut per la ciutat d’Espoo. La Laia Vilanova de DG MEI/MEP ha assumit la gestió de l’aula i de totes les àrees. Jocs de treball en equip a l’àrea d’educació física.

La Sabina Guix i la Carla Gámiz són a terres islandeses. Fan les PIV de DG a la divisió internacional de l’escola islandesa Landakotsskóli a Reykjavik, una escola d’immersió a l’anglès que treballa seguint el Currículum de Cambridge i que promou les arts i la música com a elements bàsics de la formació dels alumnes de primària. Durant la seva estada han pogut participar, també, en sessions de dansa, Drama, STEAM i de Woodwork.

Totes elles intervenen en diverses situacions educatives de forma autònoma i estan adquirint les competències necessàries per a la futura pràctica professional com a mestres de primària, mestres de llengua anglesa i mestres AICLE.