Qui coordina les pràctiques?
Eduard Ramirez (eduard.ramirez@uvic.cat)
Departament de Ciències de l’Activitat Física
Adreçades a:
Estudiants del Doble Grau en Mestre d’Educació Primària/Mestre d’Educació Infantil, a estudiants de totes les mencions de Mestre d’Educació Primària (MEP),
estudiants de Ciències de l’Activitat Física i Doble Grau l’Esport/Mestre d’Educació Primària, i estudiants de CAFE pels itineraris d’Educació i rendiment(futbol)
Objectiu General:
L’objectiu principal de fer les pràctiques a Finlàndia és conèixer el sistema educatiu, el context i educatiu el treball que es porta a terme i a les seves escoles.
Participar, també, en la seva dinàmica general. Després d’un breu període d’observació que ha de permetre a l’alumnat entendre les funcions i la pràctica docent del mestre, i conèixer les metodologies i els processos d’ensenyament i aprenentatge de les escoles, l’alumnat s’incorpora de manera autònoma i proactiva a la dinàmica del dia a dia a l’aula amb el guiatge de la seva mentora. Quan s’acaba el període de pràctiques, els i les alumnes han de ser capaços de reflexionar de forma sistemàtica, crítica i constructiva sobre el fer i el ser mestre en contextos diferents al propi.
Criteris selecció dels estudiants:
Carta de motivació i expedient acadèmic
Requisits dels estudiants:
Nivell d’anglès B2/B2+ (MERC) pels estudiants del DG MEI-MEP que vagin a escoles amb programa d’immersió lingüística en anglès, i nivell B1 o B2 per la resta.
Funcionament de les pràctiques:
Les pràctiques a Finlàndia tenen una durada d’entre 9 i 12 setmanes, i sempre es fomentarà que es pugui visitar una altra escola propera on hi vagin altres estudiants, durant una setmana, per poder conèixer d’aprop una altra escola de la ma de les companyes que hi fan les pràctiques. Fer les pràctiques a l’estranger representa, pels futurs mestres, una oportunitat per conèixer noves descobrir entendre el ser i fer cultures, i per de mestre, i per entendre altres maneres de concebre la professió docent i de portar-la a la pràctica. És, en definitiva, una gran oportunitat per ampliar l’experiència professional dels estudiants treballant al costat de mestres amb un gran bagatge professional. Les pràctiques en aquestes escoles permetrà conèixer de primera mà metodologies innovadores a l’etapa d’educació primària i secundària. És també una manera de millorar la llengua estrangera (anglès) ja que les pràctiques es porten a terme en escoles d’immersió a l’anglès o en escoles on part de la docència s’imparteix en aquesta llengua. D’altra banda, també s’ofereixen places per a l’itinerari de rendiment (futbol) de CAFE.
ÀMBIT EDUCATIU/MESTRES ED.PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA
Turku (Finlàndia)
Les pràctiques a les escoles es fan a diferents escoles de la ciutat:
Puolala Wäinöi tenen programes d’immersió lingüística en anglès. D’altra banda, Syvälhaden Koulu té un programa acadèmic sòlid i innovador i posa èmfasi en les llengües estrangeres. També s’ofereixen places de pràctiques a les escoles de Vasarämaki Koulu i Nummenpakan Koulu, totes dues amb un tractament diferencial dels esports, i amb la possibilitat possibilitat de rebre estudiants tant per a l’etapa de primària (1-6 graders ) com de secundària (7-9 graders ).
Helsinki (Finlàndia)
Les pràctiques a Helsinki es poden fer a la Internacional school of Helsinki, escola que compta amb un programa d’immersió lingüística en anglès i s’ofereixen places per a l’etapa de primà l’etapa de primària.
Espoo (Finlàndia)
S’ofereixen places a l’Espoo International School, escola que compta amb un programa d’immersió lingüística en anglès i s’ofereixen places per a primària.
ÀMBIT RENDIMENT/FUTBOL
Kaarina Pojat Fotball Club (Turku- Finlàndia)
S’ofereixen places a un dels clubs de futbol mes grans de la ciutat, amb la finalitat de poder conèixer la seva organització i metodologies innovadores d’acord al model educatiu de referència al qual està inclòs el seu país on, el futbol, no és l’esport nacional però que ha passat a ser el mes practicat.