Responsable UVic-UCC:

Gil Pla Campas (gil.pla@uvic.cat)

Adreçades a estudiants dels graus:

Graus de mestre: Mestre d’Educació Infantil / Mestre d’Educació Primària / Mestre d’Educació Infantil i Primària amb menció en Llengua Anglesa.

Graus vinculats a l’esport i l’educació física: Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport / doble grau CAFE i MEP / Mestre d’Educació Primària amb Menció en Educació Física

Grau en Educació Social

El projecte Alemanya / Àustria:

El projecte Alemanya i Àustria és un programa de pràctiques internacional que es constitueix, com a tal, el curs 2022/23. Les pràctiques que ofereix aquest projecte podrien es resumeixen en la següent experiència: una experiència internacional europea, concretament en el context social, econòmic i cultural germànic, d’exercici professional reglat i emmarcades en una experiència de caràcter individual. Si el teu objectiu és un projecte de cooperació, vols anar amb un grup de col·legues i vols viure l’experiència de formar-te en cultures molt diferents a la nostra, segurament aquest no sigui el teu projecte. Ara bé, tot està per fer i tot és possible, així que amb temps, cert nivells del projecte poden ajustar-se a certes voluntats personal de l’estudiant. Així que si tens dubtes, no perdis l’oportunitat d’escriure a la coordinació i conversar-ho.

Objectiu General:

L’objectiu d’aquestes projecte és el d’oferir una oferta de formació professional a l’estranger, en un país de parla germànica, en centres de qualitat rics en experiències i oportunitats; que promogui no sols el desenvolupament professional de l’estudiant sinó, també el seu desenvolupament personal. El programa està convençut que una experiència formativa a l’estranger, i en aquest cas a Alemanya o Àustria, potenciarà millor l’estudiant per a l’exercici professional, sigui quin sigui el seu recorregut acadèmic.

Territori de les pràctiques:

En el cas d’Alemanya, s’ofereixen centres de pràctiques del Land de Rin del Nord – Westfàlia. Aquesta és una zona especialment moderna i rica on les grans ciutats estan molt properes i fàcilment connectades amb tren. En el cas d’Àustria, els centres amb els que es disposa vincle formen part de la ciutat de Salzburg, una ciutat tranquil·la, d’uns 150 mil habitants i natal de Mozart; que ofereix una qualitat de vida excel·lent.

En ambdós països s’ofereix diversos centres i ciutats on realitzar les practiques. *Consulta els enllaços per conèixer-los i el perfil de pràctiques que s’hi ofereix en cada cas. Sempre que sigui necessari, i algun estudiant desitgi unes pràctiques en aquest territori, es poden buscar altres centres que s’ajustin a les demandes.

Criteris de selecció dels estudiants:

Es requereix fer la inscripció seguint el procés establert des de la Unitat per a la Internacionalització de la FETEP i a través de les convocatòries del Servei de Carreres Professionals de la UVic-UCC.

El procés de selecció s’activa només quan el nombre de persones interessades supera les places disponibles. Tot i que, si és possible, s’intentarà que tothom hi tingui cabuda si el nombre de sol·licitants és raonablement superior a l’ofertat.

Dos serien els requisits que es demanarien per poder realitzar aquestes pràctiques. Per una banda, criteri 1) maduresa i capacitats personals per moure’ns en un entorn allunyat de casa i, com no pot ser d’altra manera, criteri 2) competència lingüística en llengua estrangera que capaciti l’estudiant per viure a Alemanya o Àustria. Sobre el 1r criteri, es farà una valoració informal de l’estudiant mitjançant la carta de motivació i les converses que aquest alumne tingui amb el professorat responsable o amb l’àrea d’internacionalització. El projecte valora l’interès i una actitud positiva cap a les experiències internacionals, per això, esperem de l’estudiant que sigui una persona amb ganes de descobrir i explorar una nova manera de fer. Sobre el 2n criteri, cal dominar un mínim de B2, en almenys una de les dues llengües (tan se val si alemany o anglès). Només en el cas del doble grau de Mestre d’Educació Primària i Infantil en menció anglesa, serà imprescindible acreditar el nivell B2 de llengua anglesa. La raó és la naturalesa pròpia del grau i les pràctiques que implicaran un exercici professional de mestre de Primària d’EFL. En aquest cas, si l’estudiant coneix l’alemany o li interessa la cultura germànica, serà un valor afegit i una oportunitat d’aprofundir mes en les pràctiques.

Seguiment de les pràctiques:

El projecte fa un seguiment de les pràctiques en un doble nivell. En el primer i estàndard nivell, el seguiment s’inicia en un seminari de suport que es fa en paral·lel al seminari de pràctiques ordinari. En el segon nivell de caràcter personal, el seguiment es fa mitjançant la realització d’un seminari previ per acompanyar a l’estudiant a preparar-se per viatjar a un país de parla germànica (cultura, viatge, transport, organització,…). Durant l’estada al centre de pràctiques, el coordinador manté un contacte regular amb l’estudiant i el centre en particular. Les pràctiques en els centres es realitzen durant la setmana (de dilluns a divendres) en horari flexible i en funció del centre o institució. A la tornada del període de pràctiques, l’alumnat que ha realitzat pràctiques en aquest país té un altre seguiment per ajudar-lo a consolidar els aprenentatges fets en aquest període; no sols els professionals sinó també els personals.

Enllaços d’interès, centres de pràctiques:

Alemanya:

Àustria:

  • Institut-escola internacional, Salzburg: BG ZAUNERGASSE Salzburg (pràctiques educatives d’anglès, educació física o generalistes)
  • Institut-escola local bilingüe, Seekirchen – Salzburg: bg-seekirchen (pràctiques educatives d’anglès, educació física o generalistes)