Més de 90 persones, entre estudiants de segon curs i el seu professorat, es varen aplegar a la Sala Mercè Torrents per donar el tret de sortida al Seminari de Pràctiques I dels graus de MEP i MEI i del doble grau MEI-MEP. I ho han fet comptant amb la presència de la M. Teresa Feu, mestra, psicopedagoga i professora de la FETCH, la qual ha pronunciat la conferència “Conèixer, compartir i comprendre: eines bàsiques per fer de mestre/a”. La xerrada s’ha tancat amb un torn obert on diversos estudiants han compartit la seva visió i inquietuds. Certament que ha estat adequada iniciativa per posar en marxa de manera conjunta aquest interessant trajecte per als i les estudiants dins dels estudis de grau i que els portarà a realitzar les seves primeres pràctiques, unes pràctiques que sens dubte els permetran refermar les seves eleccions i la seva vocació al mateix temps que fer una veritable immersió en la pràctica docent.

IMG_0798En aquest context, el primer dels tres períodes de pràctiques que es realitzen al llarg del Grau de Mestre en MEP i MEI (PI, PII i PIII) s’articula a partir de tres moments ben diferenciats: el seminari previ, l’estada a l’escola i el seminari intensiu amb posterioritat a l’estada. I s’allargarà del mes de gener al mes de maig. El seu objectiu principal és promoure entre l’alumnat la reflexió sobre el ser i el fer de mestre/a. És per això que al llarg de les seves sessions es comptarà també amb la presència de mestres que compartiran el seu testimoni i la visita a diferents contextos educatius.

Val a dir que l’activitat es vinculava també al cicle d’activitats d’orientació professional a la FETCH “I després del grau, què?”, el qual, a partir d’activitats específiques i també d’activitats com aquesta, dins del marc d’una assignatura i al llarg dels diferents cursos, té per objectiu acompanyar els i les estudiants dels diferents graus de cara al seu procés d’incorporació al món del treball un cop acabats els seus estudis.

Antoni Portell i Llorca – Professor del Seminari