En aquesta exposició mostrem una traducció polifònica dels processos incerts i erràtics que vivim a classe, i que parteixen d’una exploració de les nostres maneres d’entendre l’ensenyament i la investigació en el camp de l’acció. Accions (in)docents que ens ofereixen un terreny per a aventurar-nos des de la passió i la creació amb les alumnes.


Performar-nos 3El com estem i l’actitud amb la (des de la) que anem (ens enfrontem) a les classes són el punt de connexió amb altres maneres de fer que ens permeten establir processos, d’entrada, desconeguts, amb les/els nostres alumnes. Des de l’experiència viva, (d’on) ens traslladem conjuntament per crear noves relacions i escenaris d’aprenentatge i de vida que obren possibilitats, interrogants, propostes….i que sovint desborden les aules. Ens agrada pensar que des d’aquí és des d’on podem acompanyar un grup de persones que s’han trobat per créixer i aprendre. La qualitat de la relació i el diàleg que s’estableixi durant les hores compartides emergiran com elements clau de contacte que en el moment de fer recollida han de poder donar pautes i guiar de cara a una avaluació del procés que encara no tenim resolta, i que sovint desvela els punts de tensió que aquest tipus de pràctiques generen, encara avui dia, dins la institució.

Un projecte a cura de Marta Ricart. Realitzat per Assumpta Bassas, Eva Marichalar, Judit Vidiella i Marta Ricart amb la col·laboració de les alumnes de la Facultat de Belles Arts de la UB, de les de la Facultat d’Educació de la UVic-UManresa de la UCC; i de les del Grau en Arts Escèniques de l’ERAM-UdG.

Marta Ricart                                                                                                                                                                Professora del Dept. de Didàctica de les Arts i les Ciències de la UVic-UCC

Activitats vinculades a l’exposició:

Dijous 3 de març a les 18 h
a ACVic Centre d’Arts Contemporànies

Berenar 030316, una InaugurAcció amb la participació de Marta Iglesias Pérez, Sílvia Font Jutglà i Mònica Hidalgo Munné

Acció Quatre moviments/moments d’inspiració [performance per completar el muntatge a cura d’Assumpta Bassas, Anna Bonfill, Nataly D.Carreño, Mireia G. Pastor, Emma Regada, Ona Trabal, Arantxa Vallés i Sabina Vilagut, d’Estudis de Performance, UB]

Acció En la veu no es veu a cura de Mercedes Garcia, Begoña Benítez, Mireia Ribalta, Garbiñe Sebastián i Marina Peinado. Ex-alumnes del grau d’educació infantil UManresa.

Divendres 11 de març a les 18 h
a ACVic Centre d’Arts Contemporànies

Cercar l’escenari, una proposta per caminar la ciutat a cura de Deriva Mussol.

Activitat per viure en primera persona una de les propostes que es presenta a l’exposició “Per(…)formar-nos. Escenaris i pràctiques d’improvisació a les aules”. L’actitivat, conduïda per Eva Marichalar (Deriva Mussol), ens introdueix a la deriva com a estratègia d’aprenentatge que relaciona un fer i un mirar en relació amb l’espai, l’entorn i un/a mateix/a.

Divendres 18 de març a les 18 h
a ACVic Centre d’Arts Contemporànies

Taller La dir-fer-(encia) del ser
Impartit per Ada Vilaró, artista multidisciplinar d’acció

Com treballar la diferència sexual a les aules a través de la performance.

Berenar 180316
amb la participació de Marta Iglesias Pérez, Sílvia Font Jutglà, Montse Masramon Serradell i Judit Gómez Pairó

Divendres 1 d’abril a les 18 h
a ACVic Centre d’Arts Contemporànies

Taula rodona Aprendre a través de l’acció
Accions Érase una vez… a càrrec de Sònia Llorenç, Madelaine López, Diana S. Muñoz i No m’escolten… de Mercedes Garcia, Garbiñe Sebastián i Marina Peinado.