Llac Atitlán, Panajachel, Guatemala

El primer projecte de pràctiques interancionals de l’Escola de Mestes de Vic, actualment Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, va ser l’any 1995 a El Salvador. Un any abans uns alumnes del centre havien anat a unes pràctiques a Nicaragua amb un projecte de la Universitat de Barcelona. Després d’un parell de cursos les pràctiques van passar a fer-se a Guatemala, fins a l’actualitat.

L’experència va sorgir per la demanda d’un grup d’alumant del centre que volia participar en projectes de camps de treball internacionals, que els atreia d’anar en un país americà de parla hispana. A partir dels contactes que el professor Jaume Carbonell, de l’assignatura Sociologia de l’Educació, tenia amb El Salvador, es va organitzar el primer projecte de pràctiques internacionals en aquell país. Les pràctiques es van realitzar durant els mesos de gener i febrer de 1995, hi van participar com a pràcticants Gemma Casas, Maica Corominas, Íngrid Garcia, Raquel Puigví, Anna Sellabona i Xavier Zanuy. Els dos professors que els van acompanyar van ser Sebastià Riera i Jacint Torrents.

El Salvador 1995. Els 6 alumnes de les primeres pràctiques internacionals acompanyats d’un professor.