El dia 12 de març, i dins el marc del Programa de Doctorat en “Innovació i Intervenció Educatives”, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de la Mercè Carrera Peruga amb el títol “Pràctiques educatives inclusives a l’aula de música. Estudi de les condicions i els elements facilitadors a l’educació primària i secundària obligatòria”, dirigida pel Dr. José Ramón Lago Martínez i la Dra. Milagros Naranjo Llanos.
La doctora va destacar que “Les conclusions de la recerca poden ajudar a la reflexió i a l’acció educativa dels docents. Valorar, sobretot, les relacions que s’estableixen entre el docent i l’alumne, basades en la confiança i les altes expectatives, alhora que el docent crea un bon clima d’aula. I la reflexió conjunta entre docents per incidir en el canvi de les pràctiques educatives musicals a més inclusives “.
L’aportació de la tesi als Objectius de Desenvolupament Sostenible són: Objectiu 4 – Garantir una educació inclusiva i de qualitat per a tothom i promoure l’aprenentatge al llarg de la vida, Objectiu 5 – Aconseguir la igualtat entre els gèneres i apoderar totes les dones i les nenes i Objectiu 16: Promoure societats justes, pacífiques i inclusives.
El tribunal, format pel Dr. Gerardo Echeita Sarrionandia de la Universitat Autònoma de Madrid, el Dr. Lluís Solé Salas de la UVic-UCC i el Dr. Javier Onrubia Goñi de la Universitat de Barcelona va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent.