El curs 2017-2018 es va iniciar el programa Mentoria i Identitat Docent (MID) que contempla dos àmbits d’actuació. Per una banda, facilita a tots els estudiants de primer curs dels graus de Mestre en Educació Infantil i Mestre en Educació Primària, i del doble grau en Educació Infantil i Primària, que realitzin una estada d’un matí setmanal durant tot el curs en una de les 11 escoles de Vic. Aquesta iniciativa, pionera a Catalunya, ha fomentat que totes les escoles d’una ciutat participin en un projecte i, per tant, es puguin conèixer també entre elles. Amb aquesta pota del MID l’estudiant comença a construir la seva Identitat Docent com a Mestre establint un primer contacte amb l’escola des de l’inici del grau. Aprèn amb l’acompanyament d’un mestre tot donant suport en les tasques quotidianes de l’aula, posa en pràctica els coneixements apresos a la Universitat, i s’aproxima al funcionament del centre escolar fent una immersió al llarg de tot el curs a la vida escolar.

Per altra banda, el programa MID també inclou la realització d’un seminari de formació sobre la construcció de la identitat docent i la mentoria destinats a professors de la Universitat i als mestres de les 11 escoles de Vic per tal de discutir i avançar plegats en la millora i l’acompanyament dels futurs mestres i en la construcció i revisió del perfil i competències professionals. D’aquestes sessions de seminari en sorgeix un equip de treball estable format per representants de les 11 escoles de Vic i professorat de la FETCH que promou la presència i la participació activa de mestres a les aules de la Facultat.

Vídeo Mentoria i Identitat Docent (MID) | Nou paradigma de la relació universitat i escola

Notícies:

Diari Ara (22/02/20). Escoles i universitats: aliances de col·laboració.

UVic-UCC (24/01/23). Tres mestres d’escoles de Vic faran una estada a Finlàndia i als Països Baixos dins el programa Mentoratge i Identitat Docent

El 9 Nou (27/01/23). Finlàndia i els Països Baixos, com a mirall. Mestres de Vic faran una estada a quests països dins un programa per conèixer altres maneres d’entendre l’educació.