El curs 2017-2018 es va iniciar el programa Mentoria i Identitat Docent (MID) que contempla dos àmbits d’actuació. Per una banda, facilita a tots els estudiants de primer curs dels graus de Mestre de la Facultat, que realitzin una estada d’un matí setmanal durant tot el curs en centres educatius de Vic, Manlleu, Gurb i Calldetenes. D’aquesta manera, l’estudiant comença a construir la seva Identitat Docent com a Mestre establint un primer contacte amb l’escola des de l’inici del grau. Aprèn amb l’acompanyament d’un mestre tot donant suport en les tasques quotidianes de l’aula, posa en pràctica els coneixements apresos a la Universitat, i s’aproxima al funcionament del centre escolar fent una immersió al llarg de tot el curs a la vida escolar.
Per altra banda, el programa MID també inclou la realització d’un seminari de formació sobre la construcció de la identitat docent i la mentoria destinat a professors de la Universitat i als mestres de centres educatius de Vic, Manlleu, Gurb i Calldetenes per tal de discutir i avançar plegats en la millora i l’acompanyament dels futurs mestres i en la construcció i revisió del perfil i competències professionals.
Aquesta iniciativa, pionera a Catalunya, ha fomentat que totes les escoles d’una ciutat participin en un projecte i, per tant, es puguin conèixer també entre elles.
Vídeo Mentoria i Identitat Docent (MID) | Nou paradigma de la relació universitat i escola
Notícies:
Diari Ara (22/02/20). Escoles i universitats: aliances de col·laboració.
UVic-UCC (24/01/23). Tres mestres d’escoles de Vic faran una estada a Finlàndia i als Països Baixos dins el programa Mentoratge i Identitat Docent
El 9 Nou (27/01/23). Finlàndia i els Països Baixos, com a mirall. Mestres de Vic faran una estada a quests països dins un programa per conèixer altres maneres d’entendre l’educació.