Del 25 al 28 de febrer en el marc del Projecte Internacional al Marroc i el Projecte MOBMID de la FETEP, la Gisela Genaró, mestra de l’escola Salarich, i Miquel Maydeu, director del Col·legi Sagrat Cor de Vic, van visitar escoles i instituts de Nador. Al llarg de la setmana, els docents van poder assistir a les classes de llengua anglesa i matemàtiques del Collège Beni Enssar, i a la classe d’educació infantil, de matemàtiques i de francès de l’École Abdelmalek Essaaddi de Nador. Aquestes visites a les escoles, els va permetre aproximar-se al sistema educatiu marroquí, al significat del coneixement i l’aprenentatge de l’escola marroquina, al seu funcionament i en com són les seves pràctiques educatives. El darrer dia, conjuntament amb mestres i professors de Beni Enssar i Nador van realitzar un Seminari pedagògic a la Delegació de l’Académie Régionale d’Éducation et de Formation de l’Oriental, on van compartir mirades, reflexions i preguntes sobre les perspectives i les pràctiques educatives, com per exemple, l’atenció a la diversitat, el rol de l’alumnat i els mestres o el paper del coneixement i l’aprenentatge.
A part del contacte amb els centres i el sistema educatiu marroquí, els docents també van poder fer visites al Centre Baraka i Femme pour l’Afrique, dues entitats de Nador que treballen amb infants i dones en situació de vulnerabilitat i risc d’exclusió social. Per conèixer el context rural de la regió, també van visitar Zeghanghane i el Gurugú, zones properes a la ciutat de Nador, i la zona fronterera amb Melilla, la qual ajuda a prendre consciència sobre els entrebancs que es troben les persones en ruta migratòria.
En aquest mateix període, també es va finalitzar la formació sobre Planificació Educativa que va impartir la professora Mar Beneyto als professors i professores del Centre Baraka. Aquesta formació, la qual rep el suport de la Unitat de Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Vic, es va portar a terme en el marc de la prova pilot que va iniciar-se fa dos anys i que vol contribuir a l’intercanvi formatiu entre Vic i Nador.
Finalment, també es va realitzar el tancament i avaluació de les pràctiques acadèmiques que cinc estudiants d’educació social han realitzat a Nador durant els mesos de gener i febrer. Unes pràctiques que han estat ben profitoses per ambdues parts i que han ajudat a consolidar el vincle entre el Centre Baraka i la FETEP.