Les alumnes de cinquè del doble grau de Mestres d’Infantil i Primària, en el marc de l’assignatura Didàctica de les Ciències Socials II que imparteix el professor Joan Callarisa, han participat aquest semestre en el projecte El curs de l’aigua que es realitza a sisè de primària de l’escola Mossèn Cinto Verdaguer de Folgueroles.

Inicialment, la mestra de l’escola va fer una xerrada a la Universitat per explicar als estudiants com funciona l’escola i com treballen els projectes. Posteriorment, la mestra va invitar al grup d’estudiants a participar directament en el seu projecte a l’aula amb el tema de les corbes de nivell. Els alumnes de l’escola havien fet una sortida a Coll de Portell per descobrir d’on sortia l’aigua del torrent que arribava al poble i havien percebut el desnivell en l’excursió però no havien treballat cap concepte.

Un cop fet l’encàrrec, les alumnes de la universitat es van posar a treballar i discutir quina seria la manera més idònia per dur a terme aquesta tasca

Finalment, el 12 de desembre, les alumnes de doble grau van anar a l’escola a posar en pràctica aquestes idees pensades a la universitat amb l’objectiu que els infants entenguessin que són les corbes de nivell i fessin una petita maqueta tot treballant de forma cooperativa en petits grups.