El passat dijous, 27  d’abril, es va celebrar la primera trobada d’estudiants de la Universitat de Vic (UVic) i de la Universitat de Girona (UdG) a Can Trona, en el context d’una jornada centrada en l’Educació Social en el Medi Rural, organitzada per l’Àrea d’Educació i Joventut de l’Ajuntament de la Vall d’en Bas, en col·laboració amb els graus d’Educació Social de la UVic i de la UdG, la Càtedra de Renovació Pedagògica UdG-Can Trona, i amb el suport del CEESC i del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa.

Els estudiants van valorar positivament la Jornada, que va combinar les reflexions sobre l’acció comunitària aportades per Eduard Carrera, les experiències dels professionals de la Vall d’en Bas i els tallers pràctics basats en la metodologia del Hakactó, on els grups d’estudiants van haver de dissenyar respostes a reptes educatius en contextos rurals.

La bona acollida de la trobada ha obert la possibilitat d’organitzar futures edicions i ampliar la participació a altres cursos dels graus d’Educació Social. Així mateix, s’espera que aquesta experiència pugui servir com a punt de partida per a futures col·laboracions no només amb la docència del grau d’Educació Social, sinó també amb projectes de recerca educativa, amb el suport de la directora del CRED, Núria Simó.